Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking komt veel voor en kent verschillende stadia. Op deze pagina leggen we de verschillen uit.

Gezond tandvlees

Gezond tandvlees is roze van kleur en ligt strak om de tanden en kiezen. Bovendien bloedt het tandvlees niet wanneer u eet of uw tanden poetst. Gezond tandvlees is de basis van een gezond gebit. Het tandvlees is samen met het kaakbot en de vezels het fundament van uw tanden en kiezen. Wie zijn tandvlees gezond houdt, kan jarenlang genieten van zijn eigen tanden en kiezen.

Stadium 1: Gingivitis

Gingivitis is het eerste stadium van een lichte tandvleesontsteking en is te herkennen aan rood, slap en gezwollen tandvlees en/of bloedend tandvlees bij het eten en/of poetsen. Daarnaast kunnen een vieze smaak of een slechte adem duiden op gingivitis. Gingivitis veroorzaakt zelden pijnklachten. Om ontstoken tandvlees te genezen, is goed tandenpoetsen en tussen de tanden en kiezen reinigen van belang.

Stadium 2: Parodontitis

Bij parodontitis breidt de tandvleesontsteking zich uit naar de rand van het tandvlees en/of het kaakbot. Het kaakbot kan worden aangetast waardoor tanden en kiezen los gaan zitten of zelfs uitvallen.

Parodontitis gaat niet vanzelf over. Om dit te genezen zal er een paro-protocol moeten worden opgestart. Onze tandarts of mondhygiënist geeft u graag gedetailleerder advies. 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Videnti Streuvelslaan? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 17:00
woensdag08:30 - 17:00
donderdag08:30 - 17:00
vrijdag08:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Streuvelslaan 16
Roosendaal 4707 CH
Route

Patiëntervaringen

3898 reviews · ⭐ 8.7 gemiddeld

Geweldig

Geweldig

Zag er tegen op, achteraf viel het reuze mee

Zie boven gaande

Op deze manier willen wij door een tandarts behandeld worden

Eerste kennismaking is ons uitstekend bevallen.

Vriendelijk personeel en snel aan de beurt!

Vriendelijk personeel en snel aan de beurt!

fijne behandeling en een vriendelijke mondhygiëniste!

Ik had een erg vriendelijke mondhygiëniste die me erg op mijn gemak liet voelen. Het was een fijne behandeling, niet altijd pijnloos. Maar ze was erg empatisch. Maar het kan ook niet zonder een beetje pijn en het was erg goed te doen. Erg fijne mondhygiëniste!

Wordt goed aandacht aan je tanden besteed

En vriendelijke mensen, Nikos heeft ons geholpen maar weet zijn achternaam niet

Goed

Fijne tandarts

Goed

Waren beleefd en netjes om gaan met de patiënt

goede behandeling in een prettige sfeer met persoonlijke aandacht

zie bovenstaande

Prima

Snel

Goed

Goed geholpen

Geweldig, empathisch

Kies extractie. Vriendelijk, professioneel en empathisch personeel

Prima

Goed uitgelegd

Vriendelijk en profesioneel

Fijne ontvangst. Doornemen hoe het is gegaan en daarna uitleg van wat de volgende behandeling gaat zijn.

Gewoon erg goed

Het is weer goed verholpen

Prima tandarts!

Goede kwaliteit en prettige behandeling

correct en vriendelijk

altijd op tijd, deskundig en als klant serieus genomen

goed advies, en vertrouwd

wachttijd vrij lang, loopt vaak uit. maar het is wel goede behandeling

Uitstekend

“Ik ben gisteren met spoed geholpen en kon snel terecht. Ik ben behandeld door Mariam, die erg vriendelijk, professioneel en deskundig was. Er werken meerdere tandartsen, waardoor de hulp snel geregeld kon worden. Iedereen was aardig en behulpzaam. Zeer tevreden over de behandeling en service. Bedankt, Mariam!”

nvt

nvt

Zeer goed

Heel kundig, behulpzaam en vriendelijk.

We worden altijd goed geholpen.

Deze keer moeten wachten op onze beurt. Een assistent komt netjes aangeven wat de verwachte wachttijd is en of we überhaupt wilden wachten. Verder wederom goed geholpen.

Zeer goed

-

prima

accuraat en vriendelijk