Slechte adem (halitose)

Slechte adem (halitose)

Last van een slechte adem (halitose)

Wist u dat de helft van alle Nederlanders wel eens last heeft van een slechte adem? Dit is een vervelend probleem dat u zelf maar moeilijk kunt waarnemen. U bent dus grotendeels afhankelijk van het feit dat iemand u erop attendeert. Helaas zijn er maar weinig mensen die u dit durven te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat zo'n 92 van de gevallen de slechte adem wordt veroorzaakt door bacteriën die op de tong zitten.

De oorzaak van een slechte adem

Iedereen kan wel eens last hebben van een slechte adem, omdat iedereen bacteriën in zijn of haar mond heeft. Sommige van deze bacteriën zijn er om de mond gezond te houden. Anderen veroorzaken een slechte adem. De bacteriën kunnen zich namelijk door het ruwe oppervlakte van de tongrug makkelijk hechten. Wanneer deze bacteriën in contact komen met voedselresten produceren zij stinkende zwavelgassen.

Doe de ademtest

Het vervelende van een slechte adem is dat u er zelf niet bewust van bent. U kunt er op de volgende manier zelf achter komen:

  • Lik met het achterste deel van uw tong over uw pols.
  • Laat dit iets opdrogen.
  • Ruik eraan.
  • De geur die u ruikt, komt overeen met de geur van uw adem.
Praktijk sfeerbeeld

Wat kunt u zelf doen tegen een slechte adem?

  • Poets uw tanden 2 keer per dag minimaal 2 minuten
  • Maak elke dag tussen de tanden en kiezen schoon met flossdraad, tandenstoker of rager
  • Reinig uw tong met een zachte tandenborstel en/of tongschraper
  • Ga minimaal 1 keer per jaar naar de tandarts of mondhygiënist voor controle en gebitsreiniging.
  • Maak eventueel gebruik van een spoelmiddel waar een werkzame stof inzit, zoals Halita en CB12
  • Drink voldoende om een droge mond te voorkomen
  • Eet gezond, gevarieerd en vezelrijk

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Videnti Streuvelslaan? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 17:00
woensdag08:30 - 17:00
donderdag08:30 - 17:00
vrijdag08:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Streuvelslaan 16
Roosendaal 4707 CH
Route

Patiëntervaringen

3898 reviews · ⭐ 8.7 gemiddeld

Geweldig

Geweldig

Zag er tegen op, achteraf viel het reuze mee

Zie boven gaande

Op deze manier willen wij door een tandarts behandeld worden

Eerste kennismaking is ons uitstekend bevallen.

Vriendelijk personeel en snel aan de beurt!

Vriendelijk personeel en snel aan de beurt!

fijne behandeling en een vriendelijke mondhygiëniste!

Ik had een erg vriendelijke mondhygiëniste die me erg op mijn gemak liet voelen. Het was een fijne behandeling, niet altijd pijnloos. Maar ze was erg empatisch. Maar het kan ook niet zonder een beetje pijn en het was erg goed te doen. Erg fijne mondhygiëniste!

Wordt goed aandacht aan je tanden besteed

En vriendelijke mensen, Nikos heeft ons geholpen maar weet zijn achternaam niet

Goed

Fijne tandarts

Goed

Waren beleefd en netjes om gaan met de patiënt

goede behandeling in een prettige sfeer met persoonlijke aandacht

zie bovenstaande

Prima

Snel

Goed

Goed geholpen

Geweldig, empathisch

Kies extractie. Vriendelijk, professioneel en empathisch personeel

Prima

Goed uitgelegd

Vriendelijk en profesioneel

Fijne ontvangst. Doornemen hoe het is gegaan en daarna uitleg van wat de volgende behandeling gaat zijn.

Gewoon erg goed

Het is weer goed verholpen

Prima tandarts!

Goede kwaliteit en prettige behandeling

correct en vriendelijk

altijd op tijd, deskundig en als klant serieus genomen

goed advies, en vertrouwd

wachttijd vrij lang, loopt vaak uit. maar het is wel goede behandeling

Uitstekend

“Ik ben gisteren met spoed geholpen en kon snel terecht. Ik ben behandeld door Mariam, die erg vriendelijk, professioneel en deskundig was. Er werken meerdere tandartsen, waardoor de hulp snel geregeld kon worden. Iedereen was aardig en behulpzaam. Zeer tevreden over de behandeling en service. Bedankt, Mariam!”

nvt

nvt

Zeer goed

Heel kundig, behulpzaam en vriendelijk.

We worden altijd goed geholpen.

Deze keer moeten wachten op onze beurt. Een assistent komt netjes aangeven wat de verwachte wachttijd is en of we überhaupt wilden wachten. Verder wederom goed geholpen.

Zeer goed

-

prima

accuraat en vriendelijk