Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

3898 reviews · ⭐ 8.7 gemiddeld

Geweldig

Geweldig

Zag er tegen op, achteraf viel het reuze mee

Zie boven gaande

Op deze manier willen wij door een tandarts behandeld worden

Eerste kennismaking is ons uitstekend bevallen.

Vriendelijk personeel en snel aan de beurt!

Vriendelijk personeel en snel aan de beurt!

fijne behandeling en een vriendelijke mondhygiëniste!

Ik had een erg vriendelijke mondhygiëniste die me erg op mijn gemak liet voelen. Het was een fijne behandeling, niet altijd pijnloos. Maar ze was erg empatisch. Maar het kan ook niet zonder een beetje pijn en het was erg goed te doen. Erg fijne mondhygiëniste!

Wordt goed aandacht aan je tanden besteed

En vriendelijke mensen, Nikos heeft ons geholpen maar weet zijn achternaam niet

Goed

Fijne tandarts

Goed

Waren beleefd en netjes om gaan met de patiënt

goede behandeling in een prettige sfeer met persoonlijke aandacht

zie bovenstaande

Prima

Snel

Goed

Goed geholpen

Geweldig, empathisch

Kies extractie. Vriendelijk, professioneel en empathisch personeel

Prima

Goed uitgelegd

Vriendelijk en profesioneel

Fijne ontvangst. Doornemen hoe het is gegaan en daarna uitleg van wat de volgende behandeling gaat zijn.

Gewoon erg goed

Het is weer goed verholpen

Prima tandarts!

Goede kwaliteit en prettige behandeling

correct en vriendelijk

altijd op tijd, deskundig en als klant serieus genomen

goed advies, en vertrouwd

wachttijd vrij lang, loopt vaak uit. maar het is wel goede behandeling

Uitstekend

“Ik ben gisteren met spoed geholpen en kon snel terecht. Ik ben behandeld door Mariam, die erg vriendelijk, professioneel en deskundig was. Er werken meerdere tandartsen, waardoor de hulp snel geregeld kon worden. Iedereen was aardig en behulpzaam. Zeer tevreden over de behandeling en service. Bedankt, Mariam!”

nvt

nvt

Zeer goed

Heel kundig, behulpzaam en vriendelijk.

We worden altijd goed geholpen.

Deze keer moeten wachten op onze beurt. Een assistent komt netjes aangeven wat de verwachte wachttijd is en of we überhaupt wilden wachten. Verder wederom goed geholpen.

Zeer goed

-

prima

accuraat en vriendelijk